کنکوری ها و متقاضیانی که امسال کنکور دارند در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با اینکه کنکور چیست و منابع ای که برای سوال های کنکور استفاده می شود به چه صورت است، نحوه درست برنامه ریزی و.... قرار می دهیم. با آغاز مهر 96 ، بسیاری از داوطلبان نگران برنامه ریزی برای کنکور سراسری 97 میباشند. اما قبل از هر چیزی جهت موفقیت درکنکور،داوطلبان عزیز کنکور 97 باید آرامش داشته باشند همانطور که میدانید کنکور یک آزمون تستی 4 گزینه ای برای ورود و سنجیدن دانش آموزان به دانشگاه ها انجام می شود و منابع آن سال های دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد، با توجه به مخالفت عده ای با کنکور و البته موافقت برخی دیگر از سازمان ها، آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده است که سوابق تحصیلی (نمرات کتبی امتحان نهایی سال سوم دبیرستان) به میزان 25% بر روی نتایج کنکور تا ثیر می گذارد.
داوطلبان عزیزی که امسال قصد شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری را دارند جهت آگاهی از زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 می توانند مقاله را مطالعه کرده و از شرایط ثبت نام باخبر شوند. جهت آگاهی از
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 96 و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96 - 97 و زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و تخمین رتبه کنکور سراسری و انتقال دانشجو 96 | شرایط انتقالی دانشگاه سراسری 96 - 97 و زمان شروع و نحوه درس خواندن برای کنکور 98 - 97 و طریقه استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و انواع سهمیه در کنکور سراسری 96 و لیست رشته های کنکور سراسری 96 |دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 - 97 و انتخاب رشته کنکور سراسری کلیه رشته ها و میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری و زمان برگزاری کنکور سراسری 96 - 97 و تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 - 97 و شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست و شرایط سهیه 5 درصدی کنکور سراسری برای فرزندان و همسران جانبازان و تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه 96 - 97 و دریافت کارت آزمون کنکور سراسری 96 - 97 و انتخاب رشته کنکور سراسری 96 و با کلیک بر روی عنوان ها و لینک های آبی به مقاله مورد نظر را مطالعه کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران سامانه در ارتبا طباشید .
همچنین جهت آگاهی از بودجه بندی دروس می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.
بودجه بندی دقیق سوالات دروس عمومی کنکور سراسری 96 - 97
بودجه بندی دقیق سوالات دروس کنکور سراسری زبان 96 - 97
بودجه بندی دقیق سوالات دروس کنکور سراسری هنر 96 - 97
بودجه بندی دقیق سوالات دروس کنکور سراسری انسانی 96 - 97
بودجه بندی دقیق سوالات دروس کنکور تجربی 96 - 97
بودجه بندی دقیق سوالات دروس کنکور ریاضی 96 - 97
منبع : ثبت نام کنکور سراسری 97
همانطور که می دانید روسیه از جمله کشورهایی است که از نظر علمی بسیار پیشرفته و مدرن می باشد و مدارک علمی آن در سراسر دنیا معتبر می باشد. متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های روسیه هستند می توانند با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار عزیزان می گذاریم تا حدودی از شرایط و نحوه تحصیل در کشور روسیه باخبر شوند در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نحوه اعزام و شرایط تحصیل و هزینه های تحصیل در کشور روسیه داشتید می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید. از جمله رشته های تحصیلی که در این کشور بسیار پر طرفدار است، تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می باشد. انتخاب روسیه به عنوان کشوری جهت تحصیل برای رشته پزشکی بسیار مناسب می باشد.. دانشگاهای پزشکی روسیه از بهترین انتخاب ها جهت تحصیل رشته های داروسازی و پزشکی می باشند، معمولاً دانشجویان ایرانی برای پذیرش از دانشگاه های پزشکی روسیه ، دانشگاه سن پیطرزبورگ و دانشگاه پزشکی مسکو را انتخاب می کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در روسیه و اعزام دانشجو
در رشته پزشکی و دندانپزشکی 96 - 97
با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611
تماس از موبایلهای همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل
تحصیل پزشکی در روسیه در مقایسه با کشور ایران که دوره های پزشکی عمومی 7 ساله دارندکمتر بود و 6 ساله به اتمام می رسد. تحصیل دندان پزشکی در روسیه 5 ساله است. دانشجویانی که از دانشگاه های مسکو فارغ التحصیل می شوند می توانند علاوه بر ایران در کشور های اروپایی و پیشرفته دنیا ادامه تحصیل دهند ودر صورت تمایل مشغول به کار شوند. مدارک دانشگاه های مسکو مورد تایید وزارت بهداشت است. همچنین آموزش عالی روسیه در رشته های غیر پزشکی مانند مهندسی ، اقتصاد و علوم انسانی دانشجو می پذیرد. تحصیل پزشکی در روسیه در دانشگاه های مسکو به سه زبان مختلف می باشد: زبان روسی که معمولا دانشجویان روسی زبان آن را برمی گزینند ، زبان فرانسه و انگلیسی. دانشجویان اگر بخواهند دوره های زبان فرانسه وانگلیسی را انتخاب کنند ابتدا باید یک مصاحبه انجام دهند که دانشگاه آن ها را تایید نماید ودر صورت تایید می توانند شروع به تحصیل کنند .
برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی روسیه در حال حاضر ارزانترین کشور مورد تایید وزارت بهداشت است و شرایط بسیار خوبی را برای رشته های گروه پزشکی دارا میباشد با توجه به لیست جدید وزارت بهداشت امکان ثبت نام متقاضیان در رشته های گروه پزشکی برای این کشور فراهم گشته است و شما میتوانید در کمترین زمان ممکن تحصیل خود را آغاز نمایید
جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم چهار دانشگاه پزشکی دندانپزشکی داروسازی زیر قرار دارند:
1. RUDN university در مسکو
2.Saint-petersburg state University
3. Kazan University
4. novosibirsk-state-university
بنابراین متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور روسیه باد مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی روسیه را داشته باشند در اینجا مدارک لازم را در اختیار عزیزان قرار می دهیم همانطور که گفتیم در صورت داشتن سوال در رابطه با نحوه اعزام به دانشگاه های روسیه در سال 96 - 97 می توانید با مشاوران سامانه در ارتباط باشید.
آخرین مدرک تحصیلی
ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی
کپی و اصل پاسپورت
کپی و اصل شناسنامه
گواهی پزشکی
12 قطعه عکس 4*3 شامل 6 قطعه عکس رنگی و 6 قطعه عکس سیاه و سفید. تمامی عکس ها باید مات باشند.
لازم به ذکر است که تمامی مدارک میبایست همراه با ترجمه رسمی و تایید شده از سوی وزارت امور خارجه و دادگستری باشد و کپی مدارک نیز میبایست تایید شده از سوی قوه قضاییه باشد. وب سایت تحصیل در روسیه نیز اطلاعاتی در اختیار قرار می دهد.
طبق لیست جدید وزارت بهداشت دانشگاه های دوستی ملل یا رودن همچنین دانشگاه های کازان و ملی سنت پطرزبورگ مورد تایید واقع شده است، نکته جالب این که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در برخی از این دانشگاه ها وجود دارد.
منبع : شرایط تحصیل در روسیه در رشته پزشکی و دندانپزشکی 96 - 97
متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان هستند، اما از شرایط تحصیل در کشور مجارستان آگاهی ندارند جهت آگاهی از زمان و شرایط ثبت نام در و هزینه های تحصیل می توانند با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشند.
داوطلبان عزیز دقت داشته باشند نظام آموزشی دانشگاه های مجارستان به صورت ترمیک می باشد همچنین متقاضیان عزیز دقت داشته باشند ثبت نام برای ورود به دانشگاه دو بار در سال انجام می شود. اولین زمان ثبت نام برای متقاضیان ترم اکتبر یا مهر ماه و زمان پذیرش برای نوبت دوم ترم ژانویه یا دی ماه می باشد.
زمان ثبت نام برای متقاضیان دوره های pre-med (پیش پزشکی ) یا pre-eng (پیش مهندسی) حداقل یک ماه قبل از شروع ترم است، قابل ذکر است ترم فشرده برای دوره پیش پزشکیی کالج اینترنشنال مک دنیل در 7 ژانویه یعنی حدود نیمه دی ماه و در دانشگاه علوم پزشکی پچ حدود فوریه هر سال آغاز می گردد و متقاضیان عزیز برای ثبت نام حداقل دو ماه قبل این تاریخ باید اقدام کنند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و زمان ثبت نام دانشگاه های مجارستان با مشاورین صدای مشاور در تماس باشید.
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611
تماس از موبایلهای همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)
دانشجویان عزیزی که خواستار ادامه تحصیل در کشور مجارستان هستند ابتدا باید وارد دوره یکساله کالج شده و در دروس مربوطه رشته پزشکی دروس زیست ، شیمی ، فیزیولوِِژی ، و آناتومی ودر صورت ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی دروس ریاضی ، مکانیک ، رسم ودرس فنی و در هردو رشته، دوره زبان را بگذرانند. همچنین متقاضیان عزیز دقت داشته باشند تحصیلات در کشور مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی برای دانشجویان خارجی ارائه میگردد. دانشجویان خارجی متقاصی تحصیل در مجارستان پس از گذراندن دوره های پری پارتیکورس و آموزش زبان انگلیسی وارد دانشگاههای مجارستان میشوند روند تحصیل در دوره کالجهای مجارستان یکسال تحصیلی بوده و در دو ترم انجام میشود که ترم اول در ماه سپتامبر و ترم دوم در ماه جولای هر سال برگذار میگردد.
کشور مجارستان دارای ویزای شنگن میباشد که دانشجویان میتوانند با اخذ ویزای مجارستان به سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه مسافرت نمایند. دانشگاههای مجارستان انگلیسی زبان بوده و به همین دلیل ادامه تحصیل در آنها نیازمند آموختن زبان دیگری به غیر از زبان انگلیسی نیست. هزینه های زندگی درمجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پائین تر بوده ودارای اقتصادی پایدارتر نسبت به سایر همسایگان اروپایی خود میباشد. دانشجویان خارجی از حقوق یکسان با همشهریان مجاری برخوردار میباشند، مدارک تحصیلی مجارستان در ۲۵ کشور اروپایی و آمریکا و کانادا و ایرلن ارزشیابی شده و مورد تایید میباشد ارائه امکانات آموزشی بسیار مناسب با کیفیت بالا در دانشگاههای مجارستان، ارائه و استفاده از خدمات ورزشی و اینترنتی با پرداخت حق عضویت در این دانشگاهها، پذیرش مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، بیمه درمانی اجباری در طول کل دوره تحصیلی در دانشگاههای مجارستان، ارائه مدرک دکترای حرفه ای بر خلاف سایر کشورها نظیر هند که در پایان تحصیلات مدرک لیسانس یا فوق لیسانس ارائه مینمایند که دانشجو پس از بازگشت به کشور باید دوره های تکمیلی را در ایران بگذراند. در مجموع کشور مجارستان باداشتن دانشگاههایی توانمند وبا قدمتی بالغ بر چهارصد سال یکی از گزینه های مناسب و برجسته برای ادامه تحصیل میباشد. در صورتی که متقاضیان عزیز هر گونه سوال در رابطه با نحوه تحصیل در کشور مجارستان یا هر جای دیگر دارند می توانند از طریق تماس همه ی سوالات خود را بپرسند.
اصل مدارک لازم در بالا برای پذیرش جهت ثبت نام می بایست ارائه گردد.
۴ قطعه عکس
رزومه از سوابق تحصیلی و شغلی
دورههای فوق لیسانس و دکترا
ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
ترجمه ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
رزومه
۲ توصیه نامه از محل تحصیل و یا محل کار
ارائه طرح تحقیقاتی برای داوطلبان مقطع دکترا
کپی صفحه عکس دار پاسپورت
متقاضیانی که قصد گرفتن مرخصی دارند ولی از شرایط آن آگاهی ندارند در این مقاله توضیحاتی در رابطه با هزینه انصراف، نحوه گرفتن مرخصی و .. توضیح می دهیم در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با شرایط گرفتن مرخصی تحصیلی می توانند با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشند. متقاضیان مقطع دکتری که قصد گرفتن مرخصی دارند توجه داشته باشند رسیدگی به پرداخت شهریه مربوط به امور وقفه تحصیلی، هزینه انصراف، ترک تحصیل علاوه بر آیین نامه ای که از سوی دانشگاه آزاد تدوین می شود در نهایت تصمیم گیری نهایی و هرگونه تخفیف بر اساس این بخشنامه در خود واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و بدون نیاز به رجوع به مناطق و سازمان مرکزی اتخاذ خواهد شد.
داوطلبانی عزیز دقت داشته باشند، دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتر حرفه ای و دکترای تخصصی) که به هر علت در روند تحصیلی آنان وقفه ایجاد گردد و یا از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند، مشروط به دریافت مجوز برای ادامه تحصیل، به ازای هر نیمسال وقفه یا مرخصی تحصیلی، یک دوم شهریه ثابت با تعرفه سال ورود محاسبه و منظور گردد.
همچنین دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی که اخراجی نبوده و حداکثر (6) واحد درسی باقیمانده داشته باشند و پس از یک یا چند نیمسال وقفه مراجعه نمایند (مشرط به دریافت مجوز برای ادامه تحصیل) بدون دریافت شهریه نیمسالهای وقفه، فقط یک دوم شهریه ثابت به اضافه شهریه متغیر نیمسالی که دروس باقیمانده را می گذارنند، محاسبه گردد.
دانشجویان که با رای کمیته انضباطی در یک یا چند نیمسال از تحصیل محروم گردند باید شهریه نیمسالهای محرومیت آنان مطابق بند (ب 1) دریافت گردد.
چنانچه طبق رای کمیته های بالاتر (تجدید نظر و مرکزی) حکم محرومیت ملغی و یا تعلیق گردد، در صورت داشتن موانع آموزشی جهت ثبت نام، مدت زمان محرومیت به عنوان مرخصی تحصیلی (بدون احتساب سنوات و بدون اخذ شهریه) محسوب و در غیر این صورت دانشجو ثبت نام نموده و طبق مقررات آموزشی عمل گردد. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نحوه و شرایط مرخصی دانشجویان دوره های دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مرخصی دانشجویان دوره های دکتری دانشگاه آزاد با مشاورین صدای مشاور در تماس باشید.
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611
تماس از موبایلهای همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)
1- پذیرفته شدگانی که اسامی آنها از طرف دانشگاه با تاخیر اعلام می گردد به طوری که بر اساس مقررات آموزشی امکان ثبت نام و حضور در کلاس نباشد صدور مرخصی نیمسال مذکور بدون دریافت شهریه ثابت بلامانع است.
2- در صورتی که واحد دانشگاهی به هر دلیلی (مانند به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجویان برای دایر کردن کلاس) به دانشجویان مرخصی اجباری دهد، دانشجو از پرداخت شهریه بابت آن نیمسال معاف می گردد.
3- در صورتی که یک یا چند درس از مجموع دروس انتخابی، توسط واحد دانشگاهی ارائه نگردد شهریه ای بابت کلاس های تشکیل نشده، دریافت نگردد.
اگر دانشجو (کلیه مقاطع تحصیلی) در بدو ورود به دانشگاه پس از ثبت نام از تحصیل منصرف شود:
الف- در صورتی که از کلاس های درسی استفاده نکرده باشد، شهریه پرداختی به وی مسترد گردد، لیکن مقتضی است واحدهای دانشگاهی نیمی از هزینه خدمات آموزشی را به ذی نفع مسترد نمایند. این مبالغ پرداختی در حساب فی مابین واحدها در امور مالی سازمان مرکزی منظور می گردد.
ب- در صورتی که کمتر از یک ماه از کلاس ها استفاده کرده باشد، نصف شهریه کامل دریافت و بقیه مسترد گردد. لیکن مقتضی است واحدهای دانشگاهی نیمی از هزینه خدمات آموزشی را به ذی نفع مسترد نمایند. این مبالغ پرداختی در حساب فی مابین واحدها در امور مالی سازمان مرکزی منظور می گردد.
ج- دانشجوی مشمولی که در اولین نیمسال تحصیلی خود ثبت نام نموده و بعد مرتکب غیبت شده یا در موسسه آموزش عالی دیگری مشغول به تحصیل می گردد و پس از چند نیمسال جهت انصراف از تحصیل به واحد اولیه مراجعه می کند و در خواست انصراف از تحصیل می دهد از پرداخت 50 درصد هزینه خدمات آموزشی معاف شود و ضمن استرداد مدارک آنان، مراتب به نظام وظیفه اعلام گردد.
1- برای معادل سازی دروس گذرانده شده قبلی در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیازی به دریافت هزینه نمی باشد.
2- برای معادل سازی دروس گذرانده شده سایر موسسات آموزش عالی مورد تایید برای پذیرش تا 10 واحد درسی، یک و نیم برابر واحد نظری و برای بیش از 10 واحد درسی، دو برابر شهریه یک واحد نظی دوره کارشناسی برابر با تعرفه سال ورود دریافت گردد.
3- از دانشجویی که با شرکت مجدد در آزمون سراسری دانشگاه (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه) در واحد دانشگاهی دیگری ادامه تحصیل می دهد هزینه معادل سازی دریافت نگردد.
برای دانشجوی متاخر در کلیه مقاطع تحصیلی، با عذر موجه (حسب نظر شورای آموزشی مربوطه) بابت نیمسال های تاخیر مطابق (بند ب 1)، اقدام شود.
سایر موارد
1- دانشجوی دوره کارشناسی ارشد که با دریافت مجوز از شورای آموزشی واحد دانشگاهی دروسی را همراه با واحد پایان نامه بگذراند شهریه ثابت به طور کامل منظور شود و چنانچه نمره قبولی در دروس انتخابی را بدست نیاورد در نیمسال بعدی نیز شهریه ثابت به طور کامل پرداخت نماید.
2- چنانچه دانشجویی در دوره تابستان علاوه بر واحد مبداء در واحد دیگری هم ثبت نام و انتخاب واحد نماید بایستی نیمی از شهریه ثابت را به واحد مبداء و نیمی دیگر را به واحد مقصد پرداخت نماید.
3- دانشجویانی که پس از ثبت نام و انتخاب واحد و سپری شدن زمان حذف و اضافه واحدهای درسی، تصمیم به حذف تعدادی یا کل دروس انتخابی خود بگیرند، شهریه ثابت و متغیر دروس انتخابی حذف شده مسترد نمی گردد.
4- برای اخذ شهریه دانشجویان دوره دکتری تخصصی که در سنوات مجاز باقیمانده و یا خارج از سنوات مجاز، جهت تمدید رساله اقدام می نمایند، شهریه ثابت به صورت کامل اخذ گردد.
5- مرخصی تحصیلی خانم های باردار جهت زایمان، به مدت یک نیمسال بدون اخذ شهریه و احتساب سنوات منظور گردد.
6- در صورتی که دانشجو برای هر یک از بندهای این بخشنامه ملزم به پرداخت هزینه تعیین شده گردد و توانایی پرداخت همه هزینه مذکور را نداشته باشد، کمیته تخفیف در هر واحد با اخذ مستندات لازم می تواند از مبالغ فوق، حداکثر تا 20 درصد (بیست درصد) را به دانشجو تخفیف دهد.
این بخشنامه در شش بند و سه تبصره در کمیسیون موارد خاص دانشجویی مورخ 10/09/91 تصویب و در تاریخ 03/10/91 به تایید ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی رسید و جهت اجرا به کلیه مناطق، واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ می گردد. شایان ذکر است از تاریخ ابلاغ این بخشنامه کلیه بخشنامه های قبلی در این خصوص کان لم یکن تلقی می گردد."
به گزارش مهر، بخشنامه مذکور به امضای محمود رضا اسفندیار - معاون دانشجویی و رئیس کمیسیون موارد خاص دانشجویی دانشگاه آزاد رسیده است.
دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی) بابت هزینه انصراف از تحصیل، بایستی معادل یک و نیم برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی را طبق تعرفه روز پرداخت کنند.
دانشجویان اخراجی با توجه به اینکه اخراج در حکم جریمه آنان تلقی می گردد از پرداخت هزینه انصراف معاف می باشند. بدیهی است شهریه ثابت و متغیر نیمسالی که در آن اخراج شده بایستی دریافت گردد.
دانشجوی شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون سراسری در همان واحد و یا واحد دیگری پذیرفته شود از هزینه انصراف معاف خواهد بود.
منبع : مدارک و شرایط مرخصی برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد 96 - 97
داوطلبانی که قصد گرفتن انتقالی از دانشگاه محل تحصیل خود را دارند برای دریافت اطلاعات در رابطه با زمان ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه آزاد 96 - 97 و هر سوالی که در رابطه با نحوه انتقال خود دارید با سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید. این مقاله جهت اطلاع به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه مقاطع تحصیلی می باشد که منتظر اعلام زمان ثبت درخواست نقل و انتقالی و میهمانی خود در دانشگاه مد نظر می باشند، است. دانشجویان همه مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب اطلاعات جامعتر و همچنین ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی خود می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاورتحصیلی تماس حاصل نمایید.
داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دو بار در سال انجام می شود. متقاضیان جهت ثبت درخواست خود باید شرایطی را دارا باشند که در این مقاله توضیحاتی در این باره داده ایم بنابراین دانشجویان در صورت داشتن یکی از شرایط 15 گانه می توانند درخواست خود در سایت ثبت کرده و منتظر بررسی درخواست خود باشد دانشجویان برای اثبات دلایل خود باید مدارک لازم خود را در سایت ضمیمه پرونده خود نمایند. اگر در مورد ضوابط و مدارک نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سوالاتی دارید که برای شما ابهاماتی را ایجاد کرده می توانید سوالات خود را با مشاوران مرکز سامانه صدای مشاور درمیان بگذارید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 96 - 97 با مشاورین صدای مشاور در تماس باشید.
تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد : 9099071611
اخیرا بعضی استان ها نمیتوانند از تلفن ثابت تماس بگیرند به همین جهت
تماس از موبایلهای همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت داشتن شرایط عمومی زیر میتوانند برای میهمانی و یا انتقال درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند. لازم به یادآوری است دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی مسئول صحت اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری نموده میباشد و در صورت عدم صحت اطلاعات مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرآیند رسیدگی خواهد شد و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.
از جمله شرایط عمومی که داوطلبان باید به آن دقت داشته باشد، نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه.
دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت نام نموده باشد (به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش). برای دریافت شرایط عمومی و خصوصی با مشاوران سامانه صدای مشاور در تماس باشید.
1) مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و متارکه :
مدارک لازم:
1. شناسنامه زوجین (صفحات 1 و 2) (ازدواج و متارکه)
3،4 و 5) (ازدواج)
2. سند ازدواج (صفحات 2
3. صفحات دوم تا پنجم طلاق نامه (متارکه)
4. صفحه اول شناسنامه کودک
2) مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران :
1. فرزند و همسر شهید: کارت یا معرفی نامه از بنیاد شهید یا جانبازان، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه
دانشجو و شهید.
2. آزاده فرزند یا همسر آزاده : کارت یا معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی , تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو یا ازاد
3. جانباز 10% و بالاتر کارت با معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی
4. رزمندگان دارای 6 ماه و بیشتر کارت و معافی نامه از یگان مربوطه
3) مدارک لازم برای میهمانی دانشجویان باردار ، بیمار و معلول :
تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو
- مدارک پزشکی بیماری مربوطه
4) مدارک لازم برای میهمانی بر اساس چند دانشجویی :
1. گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو یا دانشجویانی که در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به
تحصیل می باشند؛ ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاهی مربوطه
2. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر
5) مدارک لازم برای میهمانی بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند :
1. گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال
2. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد
6) مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی همسر و فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی تمام وقت (شاغل و
بازنشسته و متوفی) و نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی :
صرفا احراز شرایط کافیست .
7) مدارک لازم برای انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی :
1. ارائه معرفی نامه از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیات علمی و اعلام رضایت از
عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل وی
2. آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیات علمی
3. صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین
4. صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
8) مدارک لازم برای انتقال یا تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی شاغل و بازنشسته و متوفی دانشگاه ها :
1. معرفی نامه رسمی عضو هیأت علمی از دانشگاه محل خدمت که دارای مهر و امضای معاونت آموزشی باشد.
2. حکم کارگزینی سال جاری ممهور به مهر هیأت ممیزه دانشگاه یا وزارتخانه مربوطه حسب مورد
3. تصاویر صفحات اول و دوم شناسنامه عضو هیات علمی و پذیرفته شده
4.کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه
9) مدارک لازم برای مهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی:
1. حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی
2. معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه
10) مدارک لازم برای میهمانی دانشجو به استناد ماده 71 قانون خدمات کشوری
ارائه معرفی نامه که به تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه رسیده باشد
-2 صفحات 1 و 2 شناسنامه دانشجو و وزراء یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا
11) مدارک لازم برای انتقال پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما :
-1 کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه
-2 کارنامه چهار سال آخر تحصیلی در دبیرستان که به تایید محل تحصیل رسیده باشد.
12) مدارک لازم برای انتقال و میهمانی بر اساس جدول همترازی :
صرفا محرز شدن شرایط بر مبنای جدول همترازی دانشگاه آزاد مکفی میباشد.
انتقال صرفاً برای پذیرفتهشدگان با آزمون و با توجه به شرایط موجود امکانپذیر می باشد .
دانشجویان بدون آزمون صرفا امکان ثبت درخواست بصورت میهمانی دارند
انتقال و میهمانی دانشجویان دورههای خودگردان فقط به واحدهای مجری دورههای خودگردان امکانپذیر می باشد.
انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکانپذیر می باشد.
انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع می باشد.
در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایاننامه تنها با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد امکانپذیر می باشد.
انتقال و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی به غیر از مواد 2-2،2-1 (خانواده شاهد)، 10 و 12 شیوهنامه ممنوع میباشد.
انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده 12 شیوه نامه ممنوع است.
انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل ) به سایر واحدها ممنوع است.
انتقال و میهمانی از واحدهای بینالملل تنها به واحدهای بینالمللی امکانپذیر می باشد.
انتقال و میهمانی از واحدهای برونمرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور ممنوع می باشد
انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع است.
انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع است.
درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بینالملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی خواهد بود.
ثبت درخواست میهمانی -انتقال دارای هزینه بررسی مدارک می باشد و پس از ثبت درخواست و یا مخالفت با درخواست ، هزینه بررسی قابل برگشت نمی باشد.
با توجه به محدودیت ظرفیت میهمانی و انتقال متقاضیانی که در روزهای ابتدایی ثبت نام نموده اند، در الویت قرار خواهند گرفت پس حتی الامکان از به تعویق انداختن ثبت درخواست خود به روزهای پایانی خودداری نمایید . واضح است پس از اتمام زمان ثبت نام، امکان رفع نقص و مغایرت وجود نخواهد داشت
پس ازپایان زمان ثبت درخواست نقل و انتقال، امکان ویرایش تبصره و ضابطه انتخابی وجود نخواهد داشت بنابراین قبل از انتخاب ضابطه مورد نظر شرایط موجود در شیوه نامه را به دقت مطالعه فرمائید.
امکان انتخاب 5 گزینه به عنوان مقصد، جهت ثبت درخواست میهمانی وجود دارد.
متقاضیانی که مشمول مواد یک تا یازده آیین نامه نمی باشند می توانند از طریق ماده 12-2 ثبت درخواست نمایند. در این ضابطه امکان انتخاب 5 گزینه به عنوان واحد مقصد وجود دارد.
مشاوران سامانه صدای مشاور تحصیلی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با نقل و انتقالات دانشگاه آزاد را دارند.
فرصت را از دست ندهید....
برای دریافت اطلاعات در رابطه با کنکور سراسری روی لینک های زیر کلیک کنید.
تاثیر سهمیه فرزندان ایثارگران در کنکور 96 - 97
مشاوره ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 96 - 97
روش درس خواندن و جمع بندی دو ماه آخر کنکور
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96
سایت برنامه ریزی کنکور(آزمون)96-95
تکمیل ظرفیت کنکور(آزمون) دانشگاه آزاد96-95
منبع : آغاز نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 96 | زمان و شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 96 - 97