azadazmoon

azadazmoon

azadazmoon

azadazmoon

معدل لازم برای رفتن به رشته ریاضی

دانش آموزانی که می خواهید رشته دبیرستانی خود را مشخص کنید همانطور که می دانید برای انتخاب رشته نیازمند معدل لازم برای رفتن به رشته ریاضی هستید بنابراین برای آگاهی از حداقل نمره برای ورود به رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می توانید با مشاوران سامانهصدای مشاور در تماس باشید. 


تعیین کف نمره برای ورود به رشته ریاضی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای هدایت تحصیلی دانش آموزان آماده ایم و فراهم آوری مقدمات آن از مهر سال گذشته شروع شده است گفت: هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم. 
عظیم محبی درباره میزان آمادگی مدارس متوسطه برای اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم اظهار کرد: هدایت تحصیلی از سوی معاونت پرورشی پیگیری می شود، اما در مجموع می توان گفت اقدامات لازم برای انجام هدایت تحصیلی از مهرماه سال گذشته شروع شده است. وی افزود: فرهنگسازی و آموزش مدیران و مشاوران انجام شده است. در درس کاروفناوری بخشی تحت عنوان هدایت تحصیلی وجود دارد و اکثر استان ها دانش آموزان خود را برای آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بازدیدهایی از هنرستان‌ها برده‌اند و مشاوران جلساتی با دانش آموزان برگزار کرده‌اند. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ضوابط هدایت تحصیلی اواخر سال گذشته ابلاغ شد گفت: از جمله این ضوابط آن است که برای رشته‌ها کف نمره در دروس تخصصی تعیین شده است که به عنوان مثال برای رشته علوم تجربی و رشته ریاضی باید 14 باشد. ضابطه دیگر این که مبنای کف نمره مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است که البته نمره سال نهم ضریب 3 و نمره سال هفتم و هشتم ضریب یک دارد. پس از پایان امتحانات نمره‌های سال هفتم و هشتم هم وارد سامانه شده و اولویت های دانش آموز مشخص می شود. پس از امتحانات خرداد کارنامه کتبی در اواخر خرداد صادر می شود و پس از آن کارنامه هدایت تحصیلی هم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا بتوانند برای ثبت نام به مدارس متوسطه دوم بروند. هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم.



جهت آگاهی از شرایط ثبت نام دانش آموزان با حداقل نمره برای ورود به رشته های ریاضی و تجربی با

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

از تلفن ثابت با شماره  9099071611  تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل



حداقل نمره برای ورود به رشته ریاضی و تجربی



شرط معدل برای انتخاب رشته علوم ریاضی 96

برای انتخاب رشته علوم تجربی و علوم ریاضی در دبیرستان‌ها شرط معدل در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که نتوانند این حداقل معدل را کسب کنند از انتخاب رشته علوم تجربی و علوم ریاضی محروم خواهند بود. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آدرس بهترین مدارس در نزدیکی محل زندگی خود و یا دسترسی به شرایط مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و هر سوالی که دارید می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاور در تماس باشید.

عوامل موثر در حداقل معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی
مطابق با آیین نامه جدید هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان از پایه نهم رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند که در آئین نامه هدایت تحصیلی چگونگی انتخاب شاخه و رشته براساس ۶ مولفه تعیین شد و براین اساس عوامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان عبارتند از

۱- نظر دانش‌آموز که ۱۰ درصد از کل امتیاز به آن اختصاص دارد

۲- نظر والدین با امتیاز ۵ درصد

۳- نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه با امتیاز ۱۰ درصد

۴- نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای با امتیاز ۳۰ درصد

۵- نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی با امتیاز ۳۵ درصد

۶- نظرات مشاور با امتیاز ۱۰ درصد

برخی دانش آموزانی که معدل بالا داشته اند ، نتوانسته اند وارد رشته تجربی و ریاضی شوند:
برخی دانش‌آموزان با معدل بالای ۱۸ از راهیابی به رشته تجربی و ریاضی بازمانده‌اند و به آنها رشته انسانی و فنی‌وحرفه‌ای پیشنهاد شده است زیرا که مناطق مختلف در هر رشته دارای سهمیه هستند به عنوان مثال یک منطقه با توجه به امکانات و نیروی انسانی خود در رشته تجربی یک هزار ظرفیت دارد بنابراین دانش‌آموز با معدل ۱۸ رتبه لازم را برای ورود به این رشته کسب کرده است اما در منطقه‌‌ای دیگر ممکن است ۲۰۰ ظرفیت برای رشته تجربی وجود داشته باشد بنابراین دانش آموز با معدل ۱۸ نمی‌تواند وارد این رشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه صدای مشاور در تماس باشید.


حداقل معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی و ریاضی 96 -97

مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد. نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه می گردد. مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل ۲۵۲ باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی حداقل ۱۴ باشد.

برای انتخاب رشته علوم تجربی در دبیرستان‌ها شرط معدل در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که نتوانند این حداقل معدل را کسب کنند از انتخاب رشته علوم تجربی محروم خواهند بود.


 

لینک های مرتبط در رابطه با مدارس 

 حداقل نمره برای ورود به رشته های ریاضی و تجربی

 جهش تحصیلی در دبیرستان

زمان ثبت نام جهش تحصیلی اول ابتدایی به سوم

زمان و شرایط ثبت نام مدارس شاهد

10 روش های صحیح مطالعه

روش های برنامه ریزی درسی

علت استرس دانش آموزان در امتحان

عوامل موثر بر افت تحصیلی

ثبت نام مدارس نمونه دولتی 95-96ثبت نام تیزهوشان

 منبع: معدل لازم برای رفتن به رشته ریاضی

 

مشاوره تحصیلی , سامانه مشاوره تحصیلی , مشاوره تلفنی , مشاوره تحصیلی تلفنی , آدرس مدارس شاهد , ثبت نام مدارس شاهدخرید شناسه ثبت نام کنکور سراسری  , ادغام کنکور سراسری و آزاد 96 ,کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96,آزمون نظام مهندسی 96 ,ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون نمونه دولتی , قبولی در آزمون تیزهوشان , برنامه ریزی برای تیزهوشان , تخمین رتبه سازمان سنجش , انتخاب رشته دبیرستان , راهنمای انتخاب رشته نهم , مشاوره انتخاب رشته ,  برنامه ریزی کنکور 96 , برنامه ریزی کنکور تجربی 96 , ثبت نام کنکور سراسری 96 , کارنامه سبزسازمان سنجش شرایط دانشگاه فرهنگیان 96 ,سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 , انتخاب رشته علوم تجربی , بهترین منابع کنکور تجربی 96 کنکور سراسری تجربی 96 , تخمین رتبه کنکور آزاد , دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی , منابع آزمون مدارس شاهد , ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 96 , شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ,  شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیانشرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق , دفترچه انتخاب رشته تربیت معلم , رشته های تحصیلی دانشگاه امام صادق , چگونه انتخاب رشته دانشگاه کنیم , زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان , دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت , تیزهوشان , تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی , مشاوره تلفنی تحصیلی کنکور , ا ورود به سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان ,انتخاب رشته کنکور سراسری , نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری , شرایط پذیرش دانشگاه بقیه الله , تخمین رتبه کارشناسی ارشد 96 , نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد نمونه کارنامه کارشناسی ارشد , نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری معرفی رشته های کارشناسی ارشد پیام نور  , کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی , ثبت نام بدون کنکور پزشکی , دفترچه آزمون کارشناسی ارشد فرهنگیان , ثبت نام کارشناسی ارشد فرهنگیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.